A vámpírtársadalmat három nagy szekta alkotja, amely az ismert 13 klánt foglalja magába. A három szekta szinte minden dologban elkülönül egymástól. Gondolkodásmódban, világszemléletben, vallásban, gazdasági helyzetüket vizsgálva is teljesen eltérő eredményt kapunk. Most bemutatom nektek ezt a három szektát.
A Kamarilla:
A Kamarilla gerincét 7 klán alkotja. A Ventrue, a Toreador, a Malkavita, a Nosferatu, a Brujah, a Gangrel és a Tremere klánok. A Kamarilla "életét" hat ősi hagyomány vezeti. Ezek a következőek:
- Az első hagyomány: A Maszkabál - Azok előtt, kik nem tartoznak a vérhez, soha nem fedheted fel valódi mivoltodat. Ha megteszed, azt jelenti, hogy megtagadod a vér kötelékét. - A második hagyomány: A Birtok - Birtokod ügy a te ügyed. Saját birtokodon mindenkinek tiszteletben kell tartania akaratodat. Birtokodon senki sem szállhat szembe veled. - A harmadik hagyomány: A Nemzés - Csakis az öregek engedélyével nemzhetsz utódot. Ha a jóváhagyásuk nélkül teszed, rád is sarjadra is pusztulás vár. - A negyedik hagyomány: A Felelősség - Akiket te hoztál létre, azok a te Gyermekeid. Amíg önállóvá nem vállnak, addig mindenben te parancsolsz neki. A bűneikért neked kell vállalnod a felelősséget. - Az ötödik hagyomány: A Vendégjog - Tartsd tiszteletben mások birtokát. Amikor egy idegen városban mész, keresd fel azt, aki ott uralkodik. Amíg nem nyugtázza a jelenlétedet, addig a semminél is kevesebb vagy. - A hatodik hagyomány: A Pusztítás - Nem pusztíthatod el a hozzád hasonlókat. A pusztítás joga az Öregeké. Csak a legöregebb rendelheti el közületek a Vérvadászatot.
Amint láthatjátok, a Kamarilla kötelékébe tartozó vámpírok "életét" szigorú szabályok korlátozzák. A Kamarilla sorsa az örök titkolózáson, a rejtőzködésen múlik. Megrögzötten ragaszkodnak a szabályokhoz, az öregebb vámpírok uralkodnak a fiatalokon, örökké rejtőzködnek a legnagyobb veszélyforrás, a halandó emberek elől. A Kamarilla erejét a névtelenség, és a látszólagos összetartás adja. Ajánlom, hogy inkább a Kamarilla soraiból válasszatok magatoknak karaktert, ugyanis jóval több szabályrendszer tárgyalja őket, mint Szabbatos ellenfeleiket és a Független klánokat.
A Szabbat:
A Szabbat mindössze 2 klánból áll a Lasombra és a Tzimisce klánokból, de meg kell említeni a Kamarillát elhagyó, a szabályok ellen lázadó antitribukat, akik ehhez a pusztító szektához pártoltak. A Szabbat "életét" a Kamarillával ellentétben nem irányítják szabályok. Nyíltan vallják vámpírlétüket, nem rejtőzködnek senki elől. Anarchista falkák alkotják a szekta gerincét. A Szabbatben egy szabály van, az marad "életben", aki erősebb a másiknál. A szektához tartozó öregebb vámpírok (Lasombrák, Lázadó ventruek), több kevesebb sikerrel próbálnak szervezettséget hozni a káoszba, ami fennállása óta jellemző a Szabbatra. Ha a szervezettsége nem is, a szekta ereje mindenképp figyelemre méltó. A szekta ereje tagjainak gyűlöletében, vérszomjában, velejéig gonosz lelkében rejlik. Legyen bármilyen vonzó is a "korlátok" nélküli "élet", én mégsem ajánlanám kezdő játékosoknak a Szabbatos vámpírral való játékot, ugyanis amint már említettem kevés szabályrendszer említi őket, mint játszható karaktereket. Remélem ennek hamarosan vége, és megjelennek magyarul is azok a kiegészítők, amelyek ezzel az "őrült" szektával foglalkoznak.
A Függetlenek:
A függetleneket nem igazán lehet szektaként emlegetni, ugyanis nincs egységes szervezete, mint például a Kamarilla. Klánjai a Ravnos, a Setita, a Giovanni és az Asszamita mindkét szektától elvonult, önálló "életet élnek". Ritkán lépnek kapcsolatba A két szektával, akkor is csak üzleti, vagy személyes okokból, de inkább jobban szeretik magukat távol tartani mind a Kamarilától, mind a Szabbattól. Független karakterrel történő játék? Hát nem is tudom. Tapasztalt játékosoknak ajánlom, ugyanis épp a függetlenségük az oka annak, hogy bárhová is mennek, nem látják szívesen őket. Ha egy városba ismeretlen, idegen vámpír érkezik és ráadásul Független is, az mindenképp gyanakvásra adhat okot a város vámpírtársadalmának, és nincs is rosszabb, mint egy gyanakvó vámpír.
|