Közönséges kifejezések:
ÁLARCOSBÁL vagy MASKARÁDÉ, MASZKABÁL: Erőfeszítés a vámpírok részéről saját létezésük titokban tartására. A klánok hosszú háborúsága után kezdődött a mozgalom, amely az inkvizíció kora után nyerte el végleges formáját. A Maszkarádé eredete még a nagy háborúk végére nyúlik vissza. A Kamarilla csak így élte túl az évszázadokat. A Maszkarádé tulajdonképpen rejtőzködés a halandók előtt. Senki sem tudhatja meg, hogy léteznek vámpírok. (Maga a név még az Inkvizíció idejéből származik.)
ANARCH: Lázadó a vértestvérek közt, aki nem tiszteli az idősebb vámpírokat. A legtöbb mai fiatal vámpírt az öregek automatikusan Anarchnak tartanak és megvetik őket mint a huszadik század termékeit.
ANARCHISTA: Az öregek által megvetett, fiatal vámpír. A legtöbb zöldfülűt automatikusan anarchistának titulálják, a huszadik század termékének tartják.
BESTIA: A vámpírban lakozó szörnyeteg, amely bizonyos esetekben felülkerekedik, ekkor a vámpír elveszti teljes emberi mivoltát, és szörnyeteggé válik. Azok a késztetések és ösztönök, amik a vámpírt szörnyeteggé tehetik emberiséguk, humanitásuk ellenére.
BIRODALOM vagy DOMÍNIUM, TARTOMÁNY: Egy hely, amit általában egy nagyhatalmú vámpír birtokol, legtöbbször egy Herceg. A Hercegek fennhatósága ritkán terjed túl egy városon.
BUJA: A vámpír, aki állandóan vadászik, vagy alkoholista, esetleg drogok megszállottja.
CAITIFF: Klán nélküli vámpír, gyakran sértő jelzoként használják. Klán nélkülinek lenni nem előny a vámpírok társadalmában.
CSÓK: A vér kiszívása egy halandóból.
ÉHSÉG: A vámpírnak, akár az embernek vagy bármely állatnak, táplálkoznia kell. A vámpíroknál ez kissé intenzívebben jelentkezik. Ők nem csak testi szükségleteiket elégítik ki, hanem evés közben gyönyört élnek át. Belső késztetés.
ÉLET: A vér szívásának mesterkélten szépített kifejezése, sok vértestvér használja ezt, csupán finomkodásból.
ELYSIUM: Elysiumnak nevezik azokat a helyeket, ahol az öregek találkoznak és tanácskoznak. Ezek általában magas kultúrával rendelkező helyek, például operák, színházak.
EMBER: A vámpírban megmaradt emberi szellem, ami állandóan harcban áll a Bestiával. Az emberi vonások összesége egy vámpírban, amely a Bestia sajátosságát ellesúlyozza.
FARKAS (rémfarkas): A vámpírok halandó ellenfeleinek megnevezése, ezek a lények vérfarkasok (Lupinok).
FÉSZEK: Vámpírok csoportja, akik egy vezető körül gyűltek össze. A fészek idővel akár klánná is válhat.
GAZTEVŐ: Olyan vámpír, aki kizárólag fajtársai vérét szívja.
GEHANNA: A Harmadik Ciklus vége, az Armageddon eljövetele, amikor az özönvizek felébrednek és elnyelnek minden vámpírt. Tulajdonképpen a világvége.
GENERCI: Az évszázadok száma a karakter születése és Káin között.
GHOUL: Olyan halandó akit megitatott egy vámpír a saját vérével, anélkül, hogy vámpírá tette volna. A Ghoul egy szolga, aki rendszeresen issza gazdája, a vámpír vérét. Ezzel ugyan bizonyos természetfölötti képességekre tesz szert, de mégsem válik vámpírrá. Általában a gazdájuk ügyeit intézik nappal, amikor az alszik.
GYERMEK: Sértő jelző egy tapasztalatlan vagy fiatal vámpirra.
HERCEG: Egy nagyhatalmú vámpír, aki legtöbbször egy város felett uralkodik. A Hercegeknek általában van saját Fészkük. A női vámpírt is Hercegnek hívják, nem hercegnőnek.
INCONNU (ártatlanok): A vámpírok azon csoportja, akik visszavonultan élnek, és kivonták magukat minden halandókkal, vagy éppen vámpírokkal való összetűzésből, kapcsolatból. Felfogásuk szerint nem keverednek bele a Jyhad-ba (lásd késobb).
JYHAD: Egy titkos háború, amely néhány harmadik generációs vámpír között folyik, akik még ma is élnek. Ezek fiatalabb vámpírokat használnak fel harcaikhoz, ők maguk mindig háttérben maradnak. A Jyhad szó használatos bármilyen összetűzésre vámpírok között.
KÁINITA, VÉRTESTVÉR: Vámpír. Sok idősebb vámpír már ezt a kifejezész is durvának tartja és inkább költőibb Káinita jelzőt használják. Az öregek többsége a vértestvér szót vulgárisnak tartja, jobban szeretik használni a Káinita szót.
KAMARILLA: A vámpírok egész világot átfogó szervezete, amelybe minden vártestvér tagságot nyerhet. A vámpírok titkos szervezete, mely globálisan felöleli az összes klánt. Tulajdonképpen a vámpírok államszervezete.
KLÁN: Vámpírok olyan csoportja, amelyen belül bizonyos misztikus és fizikai jellegek közösek. Tágabb értelemben vett vérvonal: tagjaik általába egy őshöz vezetik vissza származásukat, akitől a klán a nevét kapta. Hasonló gondolkodású, felfogású vámpírok gyülekezete.
KÓBORLÓ: Ezzel a névvel az olyan vámpírokat illetik, akik nem tartoznak egyik klánba sem. A klán nélküliség nem ritka eset a vértestvérek közt.
KÖLYÖK: A tapasztalatlan, vagy meggondolatlan vámpírok gúnyneve, általában minden fiatalt így emlegetnek.
LUPIN: Vérfarkasok, a vámpírok halálos ellenségei.
MEDDŐK: A város azon részei, amelyeken életnek semmi nyoma, teljesen elhagyatottak. Pl: temetok, elhagyott épületek és parkok.
MENEDÉK: Az a hely, ahol a vámpír a nappali órákat tölti.
NOD KÖNYVE: A Nod könyve a vámpírok históriáját írja le, egészen Káin születésétől napjainkig. A klánok harcait, a történelmüket. A Nod könyve sohasem jelent meg teljes egészében, részletek ismertek különböző nyelveken.
ÖLELÉS: Egy halandó vámpirrá tétele. A vámpír kiisza a halandó vérét és megkínálja sajátjából.
SZABBAT: Észak-Amerika keleti részét uralma alatt tartó vámpírcsopotosulásai. Vadak, féktelenek és erőszakossak, nem tartják tiszteletben a Kamarillát és erőfeszítéseit. Az egyik legkülönösebb vámpír szekta, amelynek székhelye Észak Amerikában van. Kegyetlenek és bestiálisak. Legtöbbjük csavargó, más vámpírok vérén élnek.
SZEKTA: Az elsődleges csoportok összefoglaló neve. Szekta például a Kamarilla, a Szabbat, vagy az Inconnu.
SZÜLETÉS: Egy halandó vámpírrá változtatása. A vámpír minden vérétől megfosztja áldozatát, majd visszajuttat bele egy kis mennyiségű vámpírvért.
SZÜLŐ: Egy másik vámpír teremtője. Itt is, csakúgy, mint a Hercegnél, női és férfi formája is ugyanaz.
VÉR: A vámpír öröksége. Ez teszi a vámpírt vámpírrá, tulajdonképpen ez az, ami a vámpír testében csörgedezik, ez az, amivel új vámpírokat képes teremteni.
VÉRKÖTÉS: A legfontosabb kötelék, ami két vámpír között létezhet. Ha egy vámpír teremt egy másikat, megitatja vérével. Ez egy misztikus hatalmat biztosít számára gyermeke fölött.
VÉRTESTVÉREK: Az összefüggés vámpírok közt ugyanabban a klánban és családfában. A rendszer tulajdonképpen ugyanaz, mint a halandóknál.
Régi forma:
Ezeket a szavakat általában az öregek használják, vagy más ősi időkből fennmaradt vámpírok. Ezekből a régi kifejezésekből ugyan sokat átvettek az újak kialakításához, de van ami megmaradt régi formájában.
AMARANTH: Egy másik vértestvér vérének szívása.
ANKILLA: Olyan vámpír, aki túl fiatal ahhoz, hogy öregnek nevezzék, ahhoz viszont túl öreg, hogy az új nemzedákekbe tartozzon.
ANTEDILUVIAN: A legöregebb vámpírok egyike, a Harmadik Generáció tagja. A Jyhad hadura.
ARKON: Nagyerejű vámpírok, akik közvetlenül egy Herceget szolgálnak és városról városra vándorolnak. Az Arkonok feladata a megfutamodott, egy városból elmenekült vámpírok elfogása vagy épp elpusztítása. Tulajdonképpen fejvadászok.
AUTARKIS: Olyan vámpír, aki nem kíván a Vértestvérek társadalmába tartozni és nem ismeri el egy tartományban a Herceg fennhatóságát.
FICSÚR: Olyan vámpír, aki legszívesebben szórakozóhelyeken szedi áldozatait. Szereti a nyüzsgést, ezért is jár diszkókba, sztriptízbárokba, mulatókba.
KÁINITA: Egy vámpír (lásd Vértestvér).
KANAILLE: A halandók azon csoportja, ahonnan egy bizonyos vámpír legszívesebben szedi áldozatait. Például van olyan, aki csak a felso tízezer körében vadászik.
KAUCHEMAR: Olyan vámpír, aki áldozataival álmukban végez, megakadályozva ezzel felébredésüket.
KUNKTTOR: Olyan vámpír, aki táplálkozás közben túl kevés vért szív ki áldozatából egyszerre, ezért az nem hal meg azonnal. A vér lassan távozik az áldozat testéből, ezért iszonyúan szenved.
SÖPREDÉK: Olyan vámpír, aki kizárólag az utcán alvó hajléktalanok közül szedi áldozatait és általában nem rendelkezik állandó menedékkel.
VÉRROKON: Egy tag, ugyanabból a családfából (A kifejezéssel kizárólag fiatalabb vámpírokat illetnek).
ZÁRT KÖR: lásd Fészek
|